two days

Varit ute på en promenad idag,jag gillar att promenera så det var skönt.
Var på julmarknaden en stund,men insåg att det inte var så mycket för oss...
Kom hem,satte upp lite tavlor och grejer som in handlades på IKEA.

Sugen på glögg,sugen på allt och inget. Vill ligga i dina armar och känna mig trygg. Vill se in i dina gnistrande ögon. Vända mig och höra dina andetag när du sover. Du är min och jag är din. Det ger en skön trygghet,jag gillar den.
Kom och värm mig inatt.

Vill hem och känan tryggheten,hem till pappas varma famn. Hem till Thorebror. Gå in genom dörren och känna lukten av hemma. Sitta uppe med Far hela natten och dricka jäger och redbull och titta på något värdelöst pogram på tv. Hem och krama mormor och känna att det inte finns ett ända bekymmer i hela världen. Äta spaghetti och köttfärssås.

Det finns en fagrare glans någon annanstans.

hornen ryter, vi förlorade striden
på nolltid har vi tappat din vår glöd
det är inget nytt under solen vi har sett hela tiden
den enas bröd, den andres död...
Ni kan försöka men ni kommer aldrig kunna rasa Twin Towers...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback