Ännu en helg.

Ännu en helg har flugit förbi mig. Herregud vad tiden har gått snabbt,känns som att jag nyss slutade jobbet i fredags eftermiddag...
Men helt plötsligt är det söndagkväll! Se på fan.

Underbart skönt med vår,hemma i söder hade dom haft sommar iofs. Men man kan inte få allt. 
Finns många bra grejer med våren. MEN det som är dåligt är allt detta grus. Eftersom det kan bli ganska halt på Bodens gator under vinter så öser man ut massor grus,för att folk i Converse inte ska halka. Föresten, har folk Converse skor i 30 graders kyla? Bara söderpuckon,kanske. 
Nu är snön borta ifrån gatorna,men gruset är kvar. Vilken leder att man drar med sig ca 30 kg grus in i lägenheten per dag ungefär. 
Sen är lägenheten garanterat halkfri,men det är irriterande att ha det där gruset inomhus iaf.  Vilket i sin tur leder till att man måste dammsuga stup i kvarten,vilket jag inte gillar. Tycker aldrig det är kul att dammsuga iofs.


Tur att det finns bra saker med våren! Bäst av allt är att man blir så glad! Alla människor man möter ler och är glada. Alla bilar är nytvättade och fina. Det luktar gott ute,en blandning av hundskit och gräs. Som Amblika har lärt Mimmi och mig. Tack Amblika,vi kunde aldrig satt fingret på lukten utan dig. En legend utan dess like helt enkelt.





På tisdag ska jag göra comeback. Fotbolls comeback. Undrar hur det här kommer gå?!  Den,som jag trodde,sista fotbollsmånad i mitt liv var underbar. Det var maj och morgonträning med fotbollsgymnasiet. Klockan 8 : 15 stod vi på konstgräset på MAIF. Vi hade solen i ögonen ,första träningarna med bara ben. Bosse började tränings genomgången med de klassiska orden " till dagen ska vi". Vilket han hade börjat varenda genomgång med i tre års tid. Vi var glada och lyckliga över allt. 
Fanns inget bättre än att träna på morgonen och i underbart majväder när solen höll på att gå upp. 
Min första fotbollsträning  ska jag tillägna Mats,och tänka på allt han lärde mig under de 8 åren jag hade honom som tränare. Jag vet att du kommer följa min första träning,du kommer sitta på något moln och tänka:
"Thorsson,avancera vid första tillslaget."




Imorgon blir det att åka till Lule tidigt på morgonen.Känns nödvändigt att åka in till Lule,för att göra en 20 min undersökning hos tandläkaren. Fast vad gör man inte för ett par snygga gaddar...


Wake up in the morning
Stumble on my life
Can't get no love without sacrifice
If anything should happen
I guess I wish you well
Mm a little bit of heaven
With a little bit of hell

This is the hardest story that I've ever told.
No hope, no love, no glory
A happy ending gone forever more
I feel as if I'm wasted
And I'm wasted everyday....





image347



image348




image349













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback