Se på fan,så fort hon sprang. Gud finns!

Idag såg jag något jag aldrig trodde jag skulle få se. Emma Mimmi Åkerlund,gjorde en tempoväxling!!!! Känn lite på ordet,säg det några gånger. Det är VERKLIGEN stort. Mimmi hade bollen i eget hörn,en spelare gick på henne och plötsligt hände det. Hon tar in bollen i hooken och tar ut steget och springer om motspelaren.Visst att hon kan dribbla upp spelare på läktaren för att köpa cola. Men det här var något helt annat. Helt otroligt,det var tur att jag satt på bänken,annars hade jag ramlat ihop på planen. Första gången jag ser Mimmi använda sina 
1  ½ meter långa ben på det sättet. Vilken löpsteg. Årets prestation,helt klart.

Alla uppskattade inte tempoväxlingen,passningarna och skotten. Men det var inget nytt under solen,direkt.




Idag har jag gjort det,något alldels underbart. Fixat flygbiljetter! Den 1 juni lämnar jag Norrland,för 17,17 underbara dagar i söder. Kommer till Sthlm på fredag eftermiddag. Träffa moster,utgång väntar i Sthlm. På lördag så blir det att filosofera i världens vackraste stad. 
Kanske kommer Lisa och Annika upp,så vi kan återuppleva förra årets succé roadtrip!?!?
Sen blir det hemfärd till Motala...

Längtar så otroligt mycket. Sista helgen i söder kommer bli slitsam. De yngsta i barndomsgänget tar studenten.
Ni som har fått se på i tre år. =)  Ni har iofs mest kunskap om hur en riktig studentfest ska vara efter att ha varit med om Martinas och Thorebrors för tre år sen,Oskars för två års sen och min förra året. Ni vet att det som gäller  är att slå syskonens fester.

Torsdag: Erik tar studenten i Motala.  Harrys på kvällen. =)
Fredag : Emma tar studenten i Mariestad.
Lördag: Emilia tar studenten i Finspång.


Men frågan är hur jag ska överleva 17,17 dagar utan Åkan. Har träffat Åkannästan varje dag i ett halvårs tid nu.
Kommer bli tungt,som i julas,tror vi ringde varandra en gång i timmen. hahah. Men när jag kommer hem till Norr igen,då har vi en hel sommar framför oss. En sommar med fester,bad,fotboll och framför allt! Många kvällar på balkongen!
Utan dig känner jag mig inte hel.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback