Helgen som var

Helgen gick lika snabbt som den förväntades att göra.
Vi har har putsat på försvarsspelet hela helgen. Det har gått hyffsat bra,men det känns skönt att det är en månad kvar tills seriepremiär.
På lördagen började vi dagen med teorigenomgång. Alltid lika facinerande att se alla pilar,streck,kryss och löpvägar i en salig blandning på tavlan. Det känns fruktansvärt skönt att jag har spelat ett år med vår taktik. Det är inte lätt att komma som ny och lära sig alla termer,växlar,zooncheck,backcheck,GU,uppspel. Det är svårt att se sammanhanget mellan alla pilar och streck på tavlan då. Men som tur är slipper min hjärna anstränga sig allt för mycket nu.

Morgonen träningen var ganska okej. Det funkade faktikst ganska bra för min femma och även för mig. Försvarsspel är verkligen inte min starka sida. Man kan inte få allt.

Efter träningen så var det käk på kansliet som gällde. TT var först ut ur duschen och först påväg till kansliet.
Vi börja fråga vad som faktikst hade hänt. Vi var först och tillläggas bör att vi både hade joggat ner och strechat. Det var kanske för att vi skulle hinna gå till Shell och köpa cola.
Vi fick våra color och nu hägrade bara mat för oss. Det var som att inget annat fanns i vår värld än längtan till mat.
Väl nere på kansliet inser jag att min dröm har blivit verkligehet.



Lisas mors hemlagade köttfärssås och spaghetti!!!
Trodde inte att livet kunde bli bättre i denna stund.


På eftermiddagen var det match mot Skellefte,kul med första matchen på säsongen,men den riktiga taggningen infann sig inte riktigt. Vi vann med 3-2. Det var väl en helt okej träningsmatch. Men mycket kan förbättras.

Lagom trött och seg i benen begav jag mig till Sävast. Efter att man har spelat en match känns det nästan som att man är bakis. En törst som aldrig försvinner,sugen på godis och hungrig. När jag klev ur bilen kände jag grilldoften och genast fick jag lite krafter tillbaka.  Färdiglagad mat direkt efter match är man inte bortskämd med nu för tiden. Så grillad kyckling,färskpotatis och tsatziki blev tillsammans en perfekt middag.
På kvällen begav David och jag oss till Lule,ett biobesök väntade,Tatuerad Torso.
Den var faktikst riktigt bra,men väldigt läskig.

Tidigt på söndagmorgon var det bara att ge sig upp igen för träning. När man är trött,sliten och ont överallt ifrågarsätter man sig själv vad man håller på med. Som tur är försvinner frågorna snart.
Det var många som var slitna efter våra träningspass de senaste två dagarna,vilket märktes på kvaliten och ljudnivån i hallen. Nivån på humorn var inte så hög under dagen.
Efter maten fick en lång paus innan nästa träningspass,vilket uppskattades. Vi lag oss vid Hildursborgs alldels egna lilla damm och filosoferade,några sov och andra passade på att göra ingenting.

Det var en riktigt bra helg trots att det var ganska så jobbigt.


   

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback