höst

Imorse for vi iväg till storstan för att kolla vad affärerna hade att erbjuda. VIlket alla andra norrlänningar också betsämt sig för att göra...
Det var trångt,svettigt och allmänt kaos. En typisk lönehelg helt enkelt. 
I våran trio handlade alla skor. Ida och jag gick in i skoaffären och plockade skorna vi ville ha och gick sen till kassan. Fint tänkte vi,nu har vi gjort den här affären. Men Jojjo hade lite svårare än oss att välja skor. Hon behövde verkligen ett par skor, så att hon kan kasta sina gamla Stadium tofflor. Det var kanske därför hon valde skorna med extra stor omsorg. En halvtimme senare gick alla ut ur affären nöjda och glada.
Den enda nackdelen med att gå på stan med Ida och Jojjo är att man tappar bort dom så lätt. Om Åkan är med och man tappar bort henne hittar man henne lika snabbt eftersom hon syns över alla hängare och kläder. Vilket Ida och Jojjo inte gör,därför är det jobbigare att tappa bort dom två. Jojjo hittade förövrigt en snygg handväska,en pudel Ahlberg. Snygg och praktiskt. Ahlberg kanske får följa med ut på fest ikväll,vem vet.

Dagens skörd blev ett par nya Converse skor,en blus och en sjal.
Det var en bra dag i Lule.



   
   







Har även fått rapport ifrån Söder-Åkan. Hon har nu lensat den Kungliga huvudstadens alla affärer,åkt båt,ätit friterad banan med glass och filosoferat vid slussen.
Åkan det är bara att dra kortet! :)
Hoppas att du och Pappa Åke får en trevlig eftermiddag på Råsunda imorgon.



För oss som befinner sig i norr blir det kalas ikväll...
Bodens alla (3) uteställen har höstpremiär ikväll. Blir lite tacos hemma hos mig sen inflyttningsfest.
Känner på mig att det kommer bli en trevlig kväll.


Har fått rapporter ifrån mor och mormor att det är riktigt varmt i söder idag.
Själv sitter jag i min lägenhet med tända ljus,det ösregnar utanför mitt fönster och det är en riktig grå dag.
Nu ska jag lyssna på Lasses nya singel,en riktig höstlåt.
Är det inte höst i norr så säg.



"Och alldeles nyss fick jag lyssna till ditt skratt
Och du berätta' att du saknar mig i natt, det gör jag med
Två ögonpar i tomhet från juni till december"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback