Hösten närmar sig

Första augusti idag och det börjar bli mörk i norr om kvällarna. Det är kallt när man cyklar hem ifrån träningen. Det enda som är bra med hösten är innebandyn börjar på allvar. Det verkar bli ett roligt år i år. Truppen är ung,men vi har riktigt roligt. Det blir inte sämre av att nästan hela gänget spelar i a-truppen. 
Nästa fredag kommer de hit ifrån Salming och hela kvällen går åt till klubbprovning. Välja och vraka bland klubbor och blad. Prova nya kläder,välja väskor och tillbehör. Välja nya skor och nya träningskläder. Det är ett roligt liv. Som mamma brukar säga,det är inte kläderna eller klubban som gör en bra innebandy spelare. Visst,men man måste ju se lite cool ut på plan. : )

Imorgon är det andra innebandypasset den här veckan. Hur kul som helst,det ska bli skönt att komma in till Hildurs igen,stor plan så det blir lite ytor. Hänga omklädningsrummet. OCh det bästa,att ha alla grejer på plats. Slipa släpa på alla prylar. Måste nog städa min låda och min plats. Plus TT:s bord,som är fult med colaburkar. Vi borde panta allt,då blir vi nog miljonärer.



Just nu är det hur lungt och skönt på jobbet. Inte alls mycket att göra,ca 2000 portioner om dagen. Jag är faktiskt sugen på att få ett riktigt mördarpass. Typ 4000-5000 portioner. Så det blir lite slit.

Jag har blivit riktigt grym på vikter och sånt. Har aldrig kunnat avgöra hur mycket något väger. Men nu så vet jag exakt om något väger för mycket eller för lite. Kan säga nästan exakt vad en box väger genom att ha den i handen. Vet exakt hur mycket pasta jag ska ta i handen för att det ska väga 230 gram. Nu kan jag filera en hel lax så varje bit väger 120 gram. Vilka framsteg,jag menar det är en jätte viktig livserfarenhet. Undrar bara när jag ska använda det i livet. haha.




Idag så pratade vi om att jag är så ovig,då skulle jag bevisa att jag kom in i en mjölkskrinda. Ingen trodde på mig,eftersom skrindan är ganska liten och jag är ganska så stor. :) Men ack så fel dom hade. Ungefär som när jag kom in i skåpet på hotellrummet på Gotland. Jag är inte så ovig trots allt. Eller bara när vi ska vrida kroppen i alla möjliga konstiga lägen under Ingergerds strech övningar. Allt handlar bara om att skjuta hårt i krysset trots allt,då behöver faktiskt  inte kunna nå fötterna med händerna när man sitter ner. : )





image736

Kolla in min grymt snygga outfit. Gummistövlarna är pricken över i:et.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback