städa

Då kom sommarvärmen tillbaka, lagom till hösten. Jag klagar inte utan är glad varje gång jag kan hoppa i någon klänning som jag kan glida omkring i om kvällarna...

Helgen i Rågraven var lyckad,mycket tjo och stim. Jag gjorde årets första dopp i älven,ofrivilligt eller inte. Jag näckade lite snyggt i dom norrländskaskogarna. Våran nya spelare Michi måste varit livrädd,först tar TT med henne ut på en flotte i älven,sen hon en halv naken Thore som ska ta sig ett dopp. Men kul var det.
Lite senare kom Lisa och Malin ner till älven,Lisa fick bada med kläderna på. Uppskattat eller inte,jag vet inte. :)


Igår gick vår kära pack-maskin sönder på jobbet. Dagen ägnades istället till städning av "stor lagret" och skrubbning av väggarna i packhallen. Trodde inte att det skulle vara så upphetsande att skura väggarna,men med min arbeteskamrat Mary var det faktikst kul. Det blir inte roligare än vad man gör det till.

Snart är det surströmmings premiär,tydligen. Jag har ingen koll på såna grejer. Så vi fick in årets ranson till jobbet idag. Alla i personalen fick varsin burk med surströmming. Jag vågade inte ta hem min burk,så jag gav bort den...
Jag tror inte riktigt på surströmming om jag ska vara ärlig.



       



image749

Utsikten ifrån mitt jobb.
Det finns gott om skog i Norrland har jag hört. :)


Kommentarer
Postat av: Amblika!!!

Nu gjorde du något dumt!!! Du kan ju inte bo i Norrland utan att prova surströmming... En riktig delikatess, faktiskt! I like, men å andra sidan äter jag det mesta utom typ lever... Ha det gött!!!

2007-08-08 @ 07:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback