Jag ska aldrig mer säga att målvakter är lata.

Igår var sista träningen innan juluppehållet. Vi skulle ha en rolig träning,alla hade siktat in sig på volleyboll. Fick vi spela volleyboll,nej vi körde stafetter. Eftersom vissa tycker att det är sååå roligt. Allt skulle vara en lek,men självklart blev det allvar då "domaren" inte riktigt kunde släppa loss. Utan vi fick istället köra om stafetterna då vi gjorde "fel". Det är svårt att lära gamla hundar att sitta, tydligen.

Eftersom jag inte vågade mig på att vara med i spelet så bestämde sig Åkan och jag att vi skulle vara målvakter.
När vi äntligen hade lyckats sätta på oss alla skydd så såg vi faktiskt ganska proffsiga ut,måste jag säga.
Och om vi var lika innan var det ingenting mot hur lika vi var igår. Likadana målvaktskläder och skor. Suz frågade vem som var vem när vi kom ut ur omklädningsrummet.
Jag blev faktiskt lite imponerad över vårt målvaktsspel,visst att siffrorna drog iväg en hel del i slutet.
Vi svarade för ena räddningen efter den andra. Jag ville vara lika tuff i spelet som Malle är,så jag gick ut och rädda några frilägen samtidigt som den ena spelaren efter den andra fick smaka på Hildurs golv.
Och tro det eller ej,men jag gjorde till och med en assist!
Men jag har ingen aning om hur målvakterna orkar sitta ner under 60  min. Man fick ju kramp i benen efter 3 min.
Och hur vet man vart man har målet? Jag kunde bara stå halva matchen,sen kunde jag inte kämpa imot mina smärtor i ryggen längre.Tyvärr vann Åkan matchen i matchen. Tilläggas bör att dom hade det bättre laget. :) Och att det i princip var spel imot ett mål.  Åkan imponerade trots allt. Vilket gör att hon har ett gratis skorvmål med plusmeny,smältost och en blåbärsmilkshake att hämta ut. Jag hatar verkligen att förlora vad.
Det kanske inte bra att sätta lagets längsta och mest oviga spelare i målet. Riktigt kul var det trots allt.
Synd att inte Mall såg oss. Tror hon hade varit lite stolt över oss. En månad i Malls målvaktsskola och vi skulle kunna konkurrera ut våra målvakter...
Fast sidleds förflyttningarna måste vi kanske jobba lite extra på.


Idag blir det julklappsshopping i Lule med ZB. Hoppas på en riktigt mysig dag.

Har massor att fixa med innan jag åker hem,som vanligt är jag ute i sista stund.




image968

Kommentarer
Postat av: n1lsson GF

tjabba fia! sprang på din blogg. hört att du har dåligt i ryggen.. låter inge vidare.

Du slutade ju bara jobba helt plötsligt. Man saknar ju dig på linjen. Kommer du tillbaka nåt?

Och du, vi måste festa nån gång! :)

"Kom ihåg att våra rötter, de kommer alltid finnas här"

haha ha de fint!

/Lasse Tenander

2007-12-21 @ 21:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback