Det är ett kallt liv...

Det blev ett rätt skönt vinteräventyr trots allt... Kom till träningen med så mycket kläder att jag knappt kunde röra mig. Malle blev lite förvånad över att jag hade vinterskor...=)
Det var tänkt att vi skulle leka lite vinterlekar. Men det var kallt för det idag. Så det blev en vinterpromenad,en timme...  Ojoj,vad kallt det var... Ögonfrasarna frös och näsan gick knappt  att andas genom. Tur att jag hade Åkan med mig,som gjorde mina steg lite lättare,trots tunga vinterskor. Vi sjöng lite Lasse längs vägen,gjorde en snöängel och hade sådär TT-trevligt...
Malle och Camlla hade världens vinterskor,och dom frös även fast dom hade elsulor i skorna. haha



109078-214




Efter vinterpromenad åkte vi till Mats jobb,satt framför basan och värmde oss... Fikade och drack cola,som Mats fixade till oss. De andra i laget stod och tog kaffe när vi kom ut med våra color. Dom sa att vi såg ut som lyckliga små barn som precis fått julklappar.=) Cola är gott.

Åkelipåkeli och Thorebore ser fram imot nya äventyr. Kanske blir en del äventyr i helgen.


På tal om något helt annat. Vårt älskade Konsum Svea har dött... Såg till min förvåning att de hade tagit ner Konsum Svea skylten och satt upp en ny skylt. Coop Konusm. Vad är det för skit?!?!  Konsum Svea is the real shitt. Men nu är det helt plötsligt Coop Konsum. Usch och fy.
Åkan och jag ska ha en tyst minut imorgon för vår älskade affär, Konsum Svea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback