Efter nattens bränder

I söndags så hade Åkan och jag en riktig heldag. Upp tidigt på söndagsmorgonen för att åka till Piteå och spela B-lags match.Det var kul att lira lite,men reslutatet var inte det bästa. Men vi hade kul och spelade bra. Så det var skönt...

När vi kom till Åkan så käkade vi lite först. Åkan skulle sen börja plugga,så jag la mig och sov lite med Casper,världens bäste vovve...
Vid åtta på kvällen så var det bara att byta om igen,för att bege sig till fotbollsträningen. Vi tränade i Arcushallen i Luleå. Det var en riktigt fin hall. Vi har inte ens en så fin hall i Östergötland. =)
Ibland så imponerar norr.

      

Pappa Åke kom och hämtade oss i Luleå. Åke ville visa mig de delarna av Luleå jag inte hade sett. Så det blev en liten roadtrip på kvällen. Efter ett tag kom vi till en mack, vilket uppskattades. =) För vi fick köpa lite cola. =)
Tillslut så var jag hemma i Boden igen,efter en underbar söndag...


Ibland så känns det så fruktansvärt tungt att bo här i norr,hemlängtan tränger sig på. Men som tur är har jag mina underbara vänner här uppe.
Utan Åkan skulle jag inte klara en dag. Vi stöttar varandra i allt,och jag skulle aldrig svika henne. Hon gör så min hemlängtan försvinner,hon får mig att skratta och le.
Allt går lite lättare,jag ser med andra ögon när jag är med henne. Det finns inga bekymmer när man är med henne.
Sen är det gör det inget att vi har så förbannat kul tillsammans.

    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback