Underbara helg

Kvällen hos Sorsa var skönt slappt. Satt och snackade,titta på tv,åt vindruvor. Hon hade även köpt en BAG-IN-BOX. Så det pimplades en hel del vin under kvällen...
Ju längre tiden gick desto mer snurrade det i huvudet. Så imorse mådde jag väl som jag förtjänade...

När jag skulle gå till Sorsa så svängde jag in på Konsum,mötte en militär i ingången. Det hör ju inte till ovanligheterna,men jag brukar inte träffa militärer som delar ut sina visitkort.
Garvade rätt mycket för mig själv när jag fortsatte in på Konsum.

Idag så blev det tidig uppgång,skulle ta bussen till Luleå. Trodde det skulle bli en lugn och fridfull bussresa. Men icke.
För på bussen så var det tre snubbar som jobbade på Bus Art. Vilket innebär att man är en trubadur som spelar på bussar. Så hela vägen till Luleå så spelades blandad musik. Som Mimmi sa,välkommen till norr...

När vi kom fram så strosade vi på stan ett tag. Tänkte ta en sväng in på team sportia,kolla läget lite.
Inne på team sportia så ser vi ett Air hockey bord. TT började spela direkt. Vi tänkte bara prova lite. Men det slutade med att det blev match och vi slet så att vi svettades.
Vi försvann in i våran match,men när jag gör mål så ser jag att någon står och kollar på oss. Då är det reportern ifrån Kuriren som alltid skriver om våra matcher. Vi sa hej hej,och skämdes lite. Men sen fortsatte vi spela. Jag gick som segrare ur matchen och det kändes riktigt skönt. Men Åkan var en bra förlorare.

Efter vår match gick vi till Pontushallen för att kolla på Ibk Luleå. När vi kom till hallen insåg vi att det skulle bli en riktigt IBK Boden träff. De flesta i laget var och kollade och vi kom fram till att vi måste vara skadade. Vår enda lediga helg,och vi åker och sätter hos i en sporthall för att kolla på innebandy... Som om vi inte får nog av den sporten annars...

Och inte nog med det,så har Åkan och jag ställt upp frivilligt för att lira i B-laget imorgon. Som sagt,det är ju ledig helg. Då kan man likagärna lira lite innebandy. = )

Imorgon blir det allstå ett litet äventyr för Åkan och Thore. Vi vet inte var matchen är,men det blir säkert bra.
Ska ta med zorroklubban,se om jag lyckas.

Idag var det förövrigt underbart att bo i norr. Strålande sol,blå himmel och 10 minus. Det ända som saknades var en skidbacke och en after-ski pub...
Men jag litar på att Pappa och Thorebror åker skidor och går på after-ski för mig med när dom är i alperna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback