Roadtrip

Vilken kväll det blev,trots allt. Igår var det riktigt skitväder. Vi visste inte vad vi skulle hitta på,vi disskuterade olika alternativ hela dagen,utan att komma fram till något. Vid 18 så tänkte vi ge upp,det finns inget roligt att göra i det här vädret. Sen kom Rubban,tro det eller ej, på en ide. Vi fick låna deras bil så kunde vi åka in till Lule och gå på bio. Ja,då var det bara att stressa iväg till Sävast. Jag hade gjort iordning mig i håret och kände faktiskt att jag hade en bra hårdag. När Sara och jag gick ur bussen och skulle gå till Rubban ösregnade det. Mitt platta hår blev lockigt direkt och min bra hår dag förvandlades snabbt till en dålig hårdag. Mimmi hade väldigt kul åt mitt lockiga hår. Tur att man alltid kan glädja någon.
Väl framme i Lule insåg vi att det inte gick någon film som vi ville se. Istället hamnade vi på Max,åt lite käk,jag tror Mimmi åt ett skrovmål,jag är inte säker. ; ) Satt på Max ett tag och funderade på vad vi skulle göra av kvällen. Tillslut beslutade vi oss för att vi skulle åka på en liten roadtrip till Pite.
Vi köpte lite färdgodis på kiosken,sen bar det av.
Efter att vi hade lyssnat på "Karatefylla" 21 gånger var vi framme i Pite,vi hälsade på Saras Pappa och Plastmorsa. Vi var tvungna att kolla in vårt "hotell" under pdol! Det var nära till stan och det verkade perfekt. Jag tror inte Saras pappa vet vad han har gett sig in på. Hela gänget under ett tak på pdol. Herregud. ;)

Stannde på Statiol och fyllde på cola reserven yttligare en gång. Åkte vidare till Pite havsbad. Nu börjar jag bli en riktig norrlänning,listan av platser man måste se börjar bli klar. Det var sjukt vackert,även fast regnet öste ner.

Sen var det dags för färden hemmåt. Vi lyssnade på "karatefylla" yttligare några gånger,alla började bli ganska trötta,så de dåliga skämten avlöste varandra. Men så sjukt kul vi har tillsammans. : )

Tack för en kul kväll,igen!





   
       
     
     
     




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback