Sommaren är blå

Äntligen,äntligen är min dator tillbaka i norr. Han har varit på ett riktigt äventyr i söder. Han behövde bara känna lite söderluft så mådde han bra.
Tack,verkligen Jompa! Du är guldvärd.

Har haft sjuk abstinens efter min dator,ungefär som tre veckor utan cola. Har inte läst några bloggar,har inte sett några bilder,inte suttit och och pratat med mina vänner om allt och inget hela nätterna. Men nu är min älskade dator tillbaka.


Under de här tre veckorna som min dator har varit på semster har jag haft tid för ingenting.
Thorebror och Jimmy var på besök,det var hur trevligt  som helst. Det är såna stunder man förstår hur mycket jag saknar att ha min bror omrking mig. Vi drog till med ett hej dundrades kalas. Riktig Thoreborg anda på partyt.

Efter att Thorebror åkte hem,kom moster på besök i en hel vecka. Det  var också riktigt trevligt. Så det kändes tomt att vara själv igen. Att det inte var någon hemma när man kom hem ifrån jobbet.


I helgen var det PDOL,mitt första PDOL. Höga förväntingar,men visst levde det upp till förväntningarna.

TT stod när de andra föll.  Det verkade stå sjukvårdare i våra panner eftersom det kom fram folk stup i kvarten till oss och bad om hjälp. Fast iofs,vi ser ganska vänliga och trevliga ut när vi kommer och går. Kan även bero på att folk såg oss,eftersom våra huvud stack upp bland allt folk. ; )
Hela helgen kändes som en evighets sekund,mycket skratt och minnen för livet.
Hela gänget var samlat,för det mesta. Folk kom på lite villovägar ibland.

Bästa konserten var Bo Kaspers Orkester,som TT hade tänkt att se på fredagen,men dom ville inte spela för oss då. Utan dom kände för att spela på lördagen istället. Det blir visst aldrig som man har tänk sig. :)

Lördagens efterfest hade TT på en sten. Hör och häppna,men vi orkade inte gå till Max och käka. Vi levde på ruset. Istället slog vi oss ner på en sten. Åkan sjöng AIK ramsor,var lite rädd för att hon skulle bli nerslagen. ;)  Vi ville hitta den rätta känslan,så vi drog på lite Lasse,för ovanlighetens skull. Vi satt och filosofera och snacka djupa saker som könsroller,bad på nordpoolen. Helt plötsligt får vi sms ifrån Malle, det handlade om Malle,Japan och att vara vegan. Vi trodde att Malle hade träffat en Japan,blivit vegan för hans skull och att dom skulle flytta till Japan tillsammans. Se på fan tänkte vi,Malle ska bli Japan men vad händer då med Amblika? Efter att vi läst sms:et  ett antal gånger kom vi på att det handlade om en fem i två raggare. Så vi drog en lättnandes suck, det räckte för våra legender att flytta till Karlstad. Tänk om TT var tvunga att åka till Japan och hälsa på. Tänk vad långa vi skulle se ut där och där finns inte Max. Vad skulle vi äta? Nej,tack gode gud för Amblika och Karlstad...


Idag drog innebandyn igång på riktigt. I helgen är det team buildning,vi kan göra vad som helst,för det slår inte Arvidsjaur förra året. Herregud vilken helg.  Sen blir det mer och mer innebandyträning med klubba och boll. Försäsongscup och taktikhelg. Nu när den värsta försäsongen är över kommer de skadade tillbaka. Det är alltid kul. ;)

      

   


   

   

   





Tack för en underbar kväll. Lyckan fanns inom oss och vi levde för kicken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback