17 dagar har flugit förbi

Ja,herregud vad tiden har gått snabbt... Det kändes som det var igår jag satt i bilen till Kallax och skrev "vi ses bland dimmorna i norr eller söder" till Åkan. Snart kommer jag skicka ett sms där det står "det piper till i telefonen,det är visst nån som är tillbaka"
Jag kan verkligen inte fatta hur snabbt dom här dagarna har gått... På söndag sitter jag på planet hem till Norr,med blandade känslor såklart. Har en bättre magkänsla nu när jag ska åka hem till norr. Det har varit 17 ruggigt bra dagar här. Men nu längtar jag efter min balkong,längtar efter en kall cola som ska avnnjutas på bästa sätt med bästa Åkan. Längtar efter våra sjuka danskvällar med Ida,Wolls,Jue. Längtar efter våra grillkvällar.
Det har redan börjat planeras in besök hos mig i sommar,vilket känns sjukt bra.
Kom hem till mig så gör vi nått ihop.


Idag var jag på Oskars skolavslutning. Martin och jag hängde på eftermiddagen,hämtade pysen på fritids.
Det enda Oskar tjatade om var att han skulle till stan och köpa avslutningskläder. Han gjorde mig och Martin stolta när han sa att han ville ha en "rosa brats tröja". Han ville vara som oss. We like!
När han kom hem hade han en "rosa brats tröja" i påsen som han stolt visade upp. Han duschade och tog på sig sina fina kläder. Så ville han att vi skulle fixa honom i håret,så blev det.  Han är lite för liten för backslick än,så det blev "bara" en cool frilla. Oskar var lätt snyggast på hela avslutningen.
När vi skulle gå till avslutningen började såklart regna,så avslutningen på skolgården blev ganska kort. Vilket vi var glada över,Martin och jag frös när vi stod och tryckte under paraplyet. I klassrummet sjöng dom  ett par sånger. Dom sjöng en låt som dom gjorde teckenspråk till,Åkan och Oskar kanske borde bilda ett team. =)
Fast Åkan kan bara julsånger,tror jag.


Imorgon är det studenten här i Motala. Fattar inte att det redan har gått ett år. Känns som att det var igår jag tog studenten. Det ska bli ruskigt skoj att se alla imorgon. Erik kommer vara så fin. Kul att träffa hela bardomsligan igen. Så skoj vi ska imorgon. Nu måste jag sova och ladda för morgondagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback