Stockholms kyss

Då var dagen äntligen här.

Har massor saker att fixa idag,eftersom jag alltid är ute i sista stund. Men jag jobbar bäst under stress.

Ladda Ipoden,både med musik och batterier. Städa så att det är fint när mina hyresgäster ska chilla här. Packa klart. Jag har packångest när vi ska iväg på bortamöten,hur ska jag lyckas nu. Vilka skor ska jag ta med? Vilka skjortor? Vilka klänningar? Vilket gör att jag slänger ner allt i väskan som kommer i min väg. Hoppas att det inte väger mer än 20 kg. Känner att det finns en risk för det.  Träffa Åkan på stan,fixa lite grejer och säga hej då. Pappa frågade igår om Mimmi klarade sig nu när jag åkte hem. hahah.
Leta reda på min biljett som jag troligtvis kommer slarva bort 1000 gånger. Brukar vara så.
Träffa Johan och njuta av våra sista timmar tillsammans.
Kommer virra ett tag på Arlanda,sist gick Mimmi och jag vilse när vi skulle till Donken.  Vi äter på Donken på Arlanda varanan helg ungefär. Ändå lyckas vi gå vilse. Haha.
När jag kliver av tåget i Stockholm ska jag stå på perrongen och njuta. Andas söderluft. Egentligen vill jag gå hela vägen hem till Moster och känna atmosfären,men min resväska och toolbag är inte det smidigaste ekipaget.
Nu måste jag tillbaka till min "att-göra-lista"
Hörs!


Här hälsar man på vakterna vid Stureplan
Han är killen hela dan
i den här stan
Här har man god smak och pengar kvar
Det stinker från en pissoar
Här träffas man på nån godkänd sushibar
Här i Stockholm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback