Snart,snart,snart

Om 31 minuter är jag 20 år,jag har exakt 31 minuter kvar som tonåring...
Hur tillbringar jag mina sista minuter som tonåring? Jo,jag sitter och lyssar på Lasse och filosoferar. Det är ett underbart skönt liv.
Sen är det bara två år kvar av livet,som vi brukar säga. För efter 22,så är livet slut.

Jag vet du kommer att se på mig sådär
Och säga "Vad har du gjort ikväll? Och vad har du bestämt?
Du sa du behövde tid, du hade tid


Idag så fick jag mina första grattiskort. Blir lätt så att jag får de flesta den 22 eftersom Johan fyller idag. Det här är nog första gången jag firar min födelsedag på min födelsedag. Har alltid blivit firad samma dag som Johan. Ja,nu är man vuxen. Egen födelsedag och allt... Fast det känns konsigt att fira utan Johan.

Han säger: Allting går att leva på
men man nästan måste vara två



Vissa grattis-kort hoppas jag mer på än andra...


Och jag vet, jag har för lätt för att luras av glädjen.
Där älvorna dansar dit längtar jag jämt.
Och på var sida om huvet står änglar och sjunger
om glädje, om kärlek och om allt som har hänt,
som inte borde ha hänt.
Och ni kanske inte tror, men ni vill va' kloka visa män
å dom älvorna dansar nog aldrig tillsammans igen
tillsammans igen, tillsammans igen.
Hjärter Kung+Hjärter Dam=?



Det har blivit alldels för lite tid med Åkan den här veckan. Jag gillar inte såna veckor.
Känns som att man saknar en arm,eller ett ben. Eller hur Åkan! =)
Fast det kommer en lång sommar med många kvällar på min balkong!

Vi hade allt, och friheten var ännu inte stulen
vi hade skogarna i norr, drömmarna i SÖDER
och sandade vägar under hjulen
och vi visste ingenting om verkligheten,
ja vi sökte i det stora efter svar
Så många illusioner som har rasat och så långa vägar kvar





Mormor och jag har bakat tårta idag. Eller mormor bakade och jag gick till Konsum Svea och köpte blockchoklad,passade även på att köpa tre st coca-cola. När man ändå är där. 206 burkar säger jag bara. =)

Allt var så konstigt,men så förbannat kul


På tal om cola,nu ska jag nog gå och ta mig ett glas. Fira födelsedagen,nu är det bara 9 minuter kvar...










Som du redan har berört
Här är glimmande dar
Välsignade juni står för dörr´n och livet längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback