Underbara söder

Det känns jobbigt att komma hem till norr efter en underbar helg i söder.
I söder var det vår,riktigt toffelväder.  I Göteborg så luktade det vår,allstå en blandning av jord och hundbajs som Camilla sa.  Vi gick till Lisebergshallen ifrån Nisse,det var 10-12 grader varmt. Vi hade solen i ögonen och allt var underbart...

Det var en underbar helg. Helgens mest använda ord var rutin,Anna lärde oss massor denna helg.
Hon är vår rutin-mentor.

Självklart dracks det mycket cola. När vi kom till hotellet och gick in på rummet så trodde vi att det skulle finnas cola i kylskåpet,som alltid. Men i Ängelhom erbjuder hotellen tydligen Loka minervatten. Vad är det för skit.
Det blev en promenad till Hemköp,vi var överlyckliga av alla fina plantage vi såg.

Nu är det inga mer söderresor kvar denna säsong. Eller vi ska till Falun,visst att Anna räknar det till söder eftersom hon vill sätta upp en mur efter Ume. Men TT gör inte det.
Som Åkan säger. I norr finns vi,men i söder finns drömmen och hoppet.

Bilder finns på Åkans blogg! =)



Jag tänkte faktiskt att jag skulle skicka dig ett brev
Eftersom vi aldrig pratar eftersom vi aldrig ses
Hur går det runt nu, bäste du
Vad ser du längst där uppifrån tornet
Ser du allt, allt det där som gjorde oss till det vi blev



Du har väl hört att jag flyttar hem igen i vår
Synd att du aldrig kunde komma upp och hälsa på
Men livet går isär och man har så fullt upp
med sin egen värld
Och jag vet att jag borde ringt dig
mycket mer än vad jag gjort


Om linje nitton tar mig hela vägen ut
Om det här vintern nånsin nångång
kommer att ta slut
Så ses vi nån dag där längst upp i tornet
Tills dess ha det gott
Och sköt om dig
Ta det lugnt
Hälsningar från mig


Kommentarer
Postat av: Tomas

Du har blivit utmanad! (Om du inte fattar riktigt varför jag skriver till dig, så läs från ganska långt ner, börjar med "Härifrån") i fet stil och understruket och grejer. Ganska töntigt, men riktigt kul. Och det är viktigare att göra roliga saker än otöntiga. Jo, utmaningen står på min blogg, btw.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback