FC Träben åkte till Kalix

Idag var det matchdags för FC Träben! Åkan,Wollan och Jojjo sa att jag var tvungen att följa med som supporter,dels för att jag skulle få se en grym match. Och för att jag var tvungen att se Kalix. Man var ingen riktigt Norrlänning om man inte har varit i Kalix sa dom. Så vi packade in oss i bilarna och åkte iväg. Jag fick verkligen uppleva den Norrländska vildmarken på vägen. Vilket betyder skog,skog,skog och åter skog. Wollan satt och tittade ut genom fönstret och blev facinerad av alla svanar hon såg. Wollan gillar fåglar,hon har en film om svanar hemma.
Efter ett par mil hade den Norrländska vildmarken gjort mig uttråkad,så jag tog en powernap.
När vi kom in i Kalix så sa Mimmi till mig. "Tur Thore att du inte flyttade såhär norrut,Kalix är skittråkigt.  Ja,det är tur att Boden inte ligger så långt norrut.
Jag är inte spelklar än,så min uppgift var att värma målvakten. Jag vet inte om jag klarade min uppgift,eftersom Jojjo fick hämta bollen i nätet ett antal gånger. Men som målvakt kan man alltid skylla på utespelarna. Det var ingen grym match som jag fick se,som jag hade blivit lovad. Jag vet inte riktigt vad vi förlorade med,tappade räkningen efter 5-0.
Vi har nu bytt namn ifrån Unbyn/Sävast till FC Träben. Det är ett mer passande namn. Men vad gör det,vi kommer att ha sjukt kul i fotbolls sommar. 


På hemvägen satt vi och snackade om matchen,det som hade hänt. Men mest det som inte hade hänt,passningarna som misslyckades och närkamperna som vi förlorade. Vi pratade om mormors köttbullar och saft. En sak säger jag bara: Wollan,stjärnan ifrån ett främmande land. Åkan satt mest och garvade åt vår konversation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback