Fussball

Dagens kvällsaktivitet är fotboll. FC Träben samlas på konstgräset på Björknäs för att leka lite med lädret.
Dagens utmaning är tunneltävlingen mellan TT. För övrigt så kissade Åkan lite på bollen förra veckan,tänkte bara nämna det.
Mina enda önskningar för kvällen är att vi får slå lite inlägg och skjuta lite. Och att vi får spela spela fyra mot fyra med stora mål. Det är den roligaste man kan göra på en fotbollsplan. Passningsövningar är mindre inspirerande. Ajaxtriangeln och kvadrater av olika slag ger mig eksem,då förstår jag varför jag tröttnade.  Fc Träben behöver iofs passningsövningar. Jag vågar inte riktigt fundera på hur det blir när vi ska spela på vanligt gräs. För ingen plan är så jämn som en konstgräsplan. Vanliga planer kan var lite ojämna,vilket gör att bollen studsar och far. Iofs,då kan man alltid skylla på gräset när  passningarna inte kommer fram.
I FC Träben har vi alltid roligt. Man vet liksom aldrig vad som ska hända härnäst!

image379

Mina två fotbollsidoler. Freddy och Tore






Nu ska jag byta om! Och ja, Mamma, jag klär mig varmt och jag har firrat benskydd. Och jag ska inte göra några  dumma taklingar och skada mig...
Du behöver inte vara orolig för mig. Du känner mig,jag är inte otursförföljd!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback