Roadtrip genom Norrbotten

Träningen igår gick hyffsat. Jag är lite ringrostig. Men det är kul ändå. Det blev fem mot fem spel igår.
Åkan och jag spelade i samma lag och vårat lag vann. Vi nätade ett par gånger. ;) Hade ett par snygga kombinationer på högerkanten. Snyggast var väggspelet som avslutades med en klack ifrån mig till Åkan som placerade in bollen. Åkan lobb var också riktigt snygg. Jojjo var lite sur i målet. :)


På söndag är det seriepremiär i Jokkmokk. Haha. För er som inte vet,så la jag jag in en Sverigekarta så att ni kan lokalisera var jag gör min fotbollscomeback!
Det är nog som brudarna sa igår,den här serien är bra för mig. För jag lär känna Norrbotten
bättre. Det blir som en lång roadtrip genom de norrländska skogarna!






Wollan har chokat oss förrut med sina kommentarer. Men igår tog hon priset. Vi disskuterade avstånden i norr och vilka lag i serien som låg närmast oss. Wollan som har bott i Kiruna,berättade fördelarna med att bo i Kiruna. Man blir väldigt brun av att bo i Kiruna. Jag fattade inte riktigt varför,men så var det iaf.
Sen kommer årets kommentar.
"Varje dag när jag gick till skolan så såg jag kebnekaise,sånt får ni inte se i söder."
Fatta hur långt bort Kiruna ligger,fatta hur långt norrut jag är egentligen!?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback