Roädtrip till Jokkmokk


Visst att jag har varit på en del roadtrips,men jag har aldrig varit på en roadtrip till Jokkmokk. Det är väldigt långt norrut. När vi åkte på roadtrip till Sundsvall trodde vi att vi var i det riktiga Norrland. Men nu vet jag bättre. Sundsvall är fejknorr. Som TT kallar det. Så imorgon beger  vi oss til Jokkmokk,om vi hittar dit. Jag har inte en blekaste aning om hur vi ska åka. TT och kartor är ingen bra kombitation. Vi gick vilse i Visby när vi var där. Så vi får helt enkelt hoppas på Wollan. Det är  Wollans päron som snällt lånar ut deras bil till. Dom är säkert glada att dom slipper tillbringa dagen i Jokkmokk. Vilket vi är väldigt tacksamma för.
Frågan är om man ska dricka cola innan matchen,eller om man ska försöka hitta stämningen genom att dricka Jokk bärdryck?! Viktiga grejer. Målet var morgondagen är självklart att vinna matchen,men även att se renar. Ska bli kul att se hur laget blir imorgon. Hoppas,hoppas på högerback. Så att man får springa av sig lite på kanten,och kötta lite defensivt!  Det ska bli en rolig och spännande dag tillsammans med FC Träben. Som sagt,man vet aldrig vad som väntar när man ska tillbringa en dag med dessa lirare. Alldra minst när Wollan och TT åker i en egen bil...









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback