Vinst i premiären!


Igår morse när alarmet ringde förstod jag inte varför jag skulle gå upp klockan 8 en söndag.
Sen kom jag på det,jag skulle på roadtrip och ha seriepremiär med FC Träben. När jag kollade ut genom fönstret var det strålande sol. Klev upp och åkte iväg för att hämta Åkan och Wollan.


Alla tre var taggade inför dagen. Vi hjälpte Pappa Wollan att lyfta av takboxen från bilen.
Vilket gjorde att vi glömde skruva på radioantennen igen. CD-spelare finns inte i Wollans bil,endast bandspelare. Eftersom vi inte hade spelat in något band,så fick vi lyssna på en saga som Wollans Faster hade spelat in. Sagan hade säkert varit bra om man hade varit 4 år. Fast vi garvade lite ändå.
Innan vi gav oss iväg stannde på Ica för att handla lite frukost,jokk bärdryck, cola och bananer. Kan tänkas att vi köpte lite godis också.




Sen bar det av,vi hittade vägen som skulle ta oss till Jokkmokk.
Det var inte alltför svårt, eftersom det bara fanns en väg och det var den rakaste vägen jag har åkt.
Men Åkan satt beredd med kartan,ifall att. Jag visade även på kartan var Mootown ligger. Wollan och Åkan förstod för första gången hur långt det egentligen är mellan Boden och Mootown.










Wollan och Åkan guideade mig genom den Norrländska naturen och de olika byarna.
Måste erkänna att det var väldigt vackert. Det var en stor dag för "söder-thore",eftersom jag passerade poolcirkeln för första gången i mitt liv. En ganska stor  upplevelse i mitt liv.
Men tyvärr fick vi inte se en enda ren på vägen. Jag är djupt besviken.






Väl framme i Jokkmokk,så insåg vi att det troligtvis inte finns allt för mycket att göra där. Men det var mysigt på något kosntigt sätt. Åkan var vår guide i Jokkmokk,Pappa Åkan är uppväxt i Jokkmokk,så  lill Åkan kände till terrängen...
Vi gillar Jokkmokk.


Bilderna är slående lika en bild ifrån en tv-serie. Både med huvudpersonerna och själva bilden!





 Fotbollsplanen var omgiven av skog och kullar.
Matchen spelades på en planhalva.  Det märktes att jag inte hade spelat match på nästan 1 ½ år. Vi vann med 8-1,egentligen borde vi vunnit med tvåsiffrigt. Ja,herregud vilken match. Men förbannat kul var det. Wollan,Åkan och jag ble målskyttar. Vilket var skojsigt.

 En glad målskytt.



Efter matchen bjöd FC Träben på mat. Det är ganska lyxigt att spela i FC Träben trots allt.
Vi åt på det finaste stället i Jokkmokk,det fanns två att välja på. Det fanns en pizza som hette Pizza Lappland. Huvudingredienserna var renskav,lingon och lök. Jag vågade inte vara norrlänning fullt ut,så jag valde en mer tradionell pizza. Det var faktiskt den godaste pizzan jag har ätit i Norrbotten. Pizzorna här uppe är inte allt för goda. Men den här var riktigt god,nästan som söderpizza.




Innan vi åkte hem så var vi tvungna att fylla på colaförrådet. Vilket vi gjorde på Ica Rajden.
Till min stora glädje fick jag träffa en ren på Ica Rajden,en uppstoppad iofs. Men det dög bra åt söder-thore.
  





På hemvägen stannande vi vid poolcirkeln och tog kort. Åkan tyckte att jag skulle ha bildbevis som jag kunde visa Mor och Far!

  


Tack för en sjukt kul dag,FC Träben,Åkan och Wollan. Knäppare lag får man leta efter.


  




Kommentarer
Postat av: therese

aaah, pizzorna i norrland är VERKLIGEN inget att hurra för. har nog aldrig ätit en god pizza där uppe faktiskt.. :P

2007-05-15 @ 11:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback