VM-lördag

Idag är en riktig "heja Sverige dag". Tre kronor spelar semifinal mot Kanada,och om jag ska vara ärlig så bryr jag mig inte så mycket om hockey. Sen är det melodifestival tjaffs. Vilket jag inte heller tycker är så intressant,om inte Sverige vinner. Programmet är allmänt segt och man kollar på det för att det är en oskriven lag.
Sen väntar det roliga, Innebandy VM börjar idag. Bra grejer. Jag tror inte att en enda match kommer visas på tv. Så jag får titta på Sveriges premiärmatch på webben. Hoppas att det är bra filmat så att man inte får sitta med förstoringsglas för att se spelarna.



Igår fick jag ett efterlängtat brev på posten. Det var ett fint kuvert,det var fina pysseldetaljer på. Jag tror att Amblika och Mall skulle kunna vara med TT och påskpyssla nästa år.  
Jag lovar ta hand om Erling,som är hans nya namn. Han är fästman till Bettan,min gamla mycket fina cykel. Bettan har problem med ett hjul,men det ska fixas. Även Erling har problem med ett däck. Någon råkade ut för en olycka med Borat. Men det är sånt som löser sig.
Tack,Verkligen. För Erling,för allt.  Det är så mycket jag borde säga,som jag inte sa. Tack för all hjälp,ni har fått mig att se med andra ögon. Tack för att ni alltid funnits där. Ehh,nu har vi varit tillräckigt sentimentala.



Jag har fått mycket bra grejer på posten i veckan. Har fått två stora paket av Mammsen. Mycket bra grejer fick jag. Alltid lika kul att öppna paket. Speciellt när det är så bra saker,som jag aldrig skulle komma på att köpa,även fast jag behöver det... Men nu har jag grejerna,tack kära mor.



Igår blev det en lugn dag. Var ute och sprang på förmiddagen. Senare på kvällen kom J,kollade på Talang och hade det bra. Vaknade tidigt imorse,super tidigt. Vid halv sju så gav jag mig ut och sprang. Det var tyst,lugnt och fridfullt ute. Jag bara sprang och glömde bort att jag sprang. Riktigt skönt var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback