Måndag

Då var det måndag igen,varför känns det bara som att det är måndag och fredag? Alla andra dagar försvinner in i varandra på något sätt. 
För en gångs skull flöt jobbet på hyffsat bra idag,för att vara just måndag.
Hemma skapligt tidigt bara en timmes övertid idag. Det är lyxigt i laxarnas värld.

Det har varit mycket bra albumsläpp på senaste tiden. 
Kent - Tillbaka till samtiden,är riktigt bra. Jag är ruskigt avundsjuk på Frallan,Carro och Therese som har biljetter till turnen. Jag vill också. Undrar om det kommer fram en biljett om jag lägger mig ner på golvet och skricker och sparkar?!  Funkade trots allt ibland när man var liten.
Fast nu är jag trots allt vuxen,enligt regelboken.
Har fått min första ålderskris. Jag fyller snart 21,tjugoett år. Hör ni hur det låter? Det låter helt annorlunda att säga att man är 21,än 20. När man är 20 räknas man fortfarande som ung och dum. När man blir 21 ska man vara så himla mogen och vuxen. Man ska ha hunnit med så mycket i sitt liv.
Det finns även vissa symtom som visar att jag börjar bli gammal.  Jag har aldrig gillat julen och allt trams som hör julen till. Men härom om dagen kom jag på mig själv tänka på att det är dags att julpynta. Herregud,tänkte jag och slog bort tanken. Lite senare går jag ner till Konsum för att köpa något viktigt,tror att det var cola eller liknande, så ser jag att man kan köpa pepparkaksdeg. Kul tänkte jag,då kan man göra ett pepparkakshus...
Johan och jag har under senare år byggt pepparkakshus under hot om inga julklappar. Vår kära mor har tyckt att pepparkakshus bygget är en väldigt fin och trevlig tradition. Vilket syskonen Thorsson inte gjort. Ett år kom vi överens om att göra huset så fult som det bara gick så att vi skulle få slippa bygga året efter. Men vår Mor var stenhård och vann över oss som vanligt.
Och vad har hänt nu,jag saknar det där förbannade pepparkakshuset! Jag måste helt enkelt blivit gammal och sentimental.
För om jag skulle komma hem i jul och det inte skulle stå något hus på bänken i köket,där det alltid har stått,skulle det inte kännas som en riktig jul. Det där förbannade bygget skulle saknas.
Mamma,jag vet att du aldrig trodde att du skulle få höra det här ifrån mig,men vi bygger det där fula huset den 23 när jag kommer hem. Annars skulle det inte kännas som en riktigt jul i Thoreborg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback