ännu okända nätter ruvar i väntan på att gry.

Idag är vi träningslediga,vilket är skönt. Man klagar ofta på att man aldrig har någon ledig tid,utan att det bara är träningar. När man väl är ledig blir man rastlös och man vill åka till Hildurs och lira. Det är konstigt.
Ikväll har jag gjort allt man inte hinner med hemma annars,städat,tvättat och diskat. Lasses nya album Daugava gjorde det mycket lättare...
Albumet är verkligen sagolikt. 

"En tätort på en slätt" som handlar om Linköping och hans längtan tillbaka är grym. Funkar mycket bra mot hemlängtan och saknaden efter Hjärter Kung,som bor just på en tätort på en slätt.


På jobbet idag när jag stod i min egen lilla värld fick jag en grym släng av hemlängtan.
Det är tur att pappa kommer hit snart,det ska bli så underbart. Fyra och en halv månad sedan jag såg honom.

När jag kom hem hade jag fått ett brev av Mor,jag blev glad när jag såg hennes handstil,perfekt timing.
I brevet låg massa tidningsurklipp. Ett utklipp ifrån Corren om Lars Winnerbäck. Det är alltid speciellt att läsa om Lasse i Corren. Det är ju "hans" tidning.
Ett utklipp om min moderklubbs seriepremiär. Carro och Sandra var så fina.
Och sist men inte minst så var det artikeln om Martin. Så nu  sitter martin på mitt kylskåp. Bredvid Hjärter Kung.
Mycket vackert.
Tack Mamma.


Fick även brev ifrån Hjärter Kung. Det är dom bästa breven i hela världen. Det spelar ingen roll att det var svart och gult,jag kan läsa det om och om igen. Lycka kallas det tror jag.



en dag lämnade jag allt,
man kunde låta tiden vara.
Det känns som andra sidan jorden,
vi kanske hade alla svaren.

Jag har kämpat med en dröm,
jag ville inga brustna hjärtan.
Inga slitningar i blodet,
jag ville hitta söndermarken.

Om jag kommer dit igen har du en plats där jag kan vila?
ett rum där jag kan känna att jag är någonstans ifrån.
Ett fönster vi kan sitta vid, & blicka ut mot ån.




Ida och Jue,ha super kul i Russia. Ta det lugnt med vodkan,tror att det finns en hel del av den varan där.      :      )




Nu blir det té och Desperate Housewifes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback