Lilleman var planens gigant

I lördags tog vi tre sköna poäng, tre väldigt viktiga poäng också för den delen. Skellefte är ett lag vi ska ha bakom oss. Jag kände mig ruskigt pigg i benen. Vi spelade andra och tredje perioden på två femmor och jag kände mig inte ens trött i slutet. Riktigt bra för att vara Thore.  Det kändes som att benen gick av sig själva.
Vi borde vunnit matchen med mer än 4-3,vi brände sjukt mycket lägen. Jag brände bla ett friläge och ett volleyskott i slottet. På friläget MÅSTE  det var mål! Men denna gång var ribban i vägen. Vem är det som har satt ribban sådär lågt?!
Jag tycker att planens gigant var Hanna "lilleman" Palmér. Hon är född nittionhundranittioet och är två äpplen hög ungefär,men hon går ut och spelar med ett självförtroende som vilken storspelare som helst. Det är hur kul som helst att spela med henne och det fungerar skitbra mellan "helan och halvan" som mamma Palmér kallar oss.

Vi krigar verkligen till oss tre poäng i helgen. Det är kul att vi visar hjärta för varandra.

Nästa helg väntar Karlstad och Rönnby på hemmaplan.
Karlstad matchen är också en otroligt viktig match men den kommer bli otroligt mycket tuffare än matchen i helgen. Vi måste verkligen sätta våra lägen,för om dom har en målvakt med nyfunnen spelglädje blir det tufft .
Jag måste kanske sätta en balja på Malle,tyvärr. :  )

Karlstad spelade 2-3 mot Rönnby som är ett riktigt bra resultat. Den alltid målfarliga Amblika fick hänga en balja också. Grattis.
Så jag tror att Karlstad kommer bli en riktigt tuff match,vilket gör att jag ser fram imot matchen ännu mer.


Balrog slog IKSU-fjantarna,vilket är sjukt bra. Heja Balrog.

Helgens skräll var Öviks vinst mot Dalen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback