herregud

Vilken dag det har varit idag. Helt sjukt.
Eller det började igår.


Igår var jag hos min älskade tandläkare som hade bestämt sig för att limma ihop mina tänder. Då ingenting annat fungerar i min mun. MIn mun och jag lever två helt  skilda liv.
Så jag fick ligga med bomullstussar i munnen tills tandläkaren hade limmat klart. Jag hatar verkligen bomullstussar i munnen,det är så äckligt.


På kvällen åkte jag glad iväg till Hildurs för att träna försvarsspel. Tji fick jag. Det hade dykt upp en 08:a på våran träning som skulle visa oss modern fysträning. Det senaste i kungliga huvudstaden är "funktionell fysträning" Vilket bara innebär kroppsegen styrka och att man ska använda så många muskelgrupper  som möjligt samtidigt.
Vi skulle boxas och leka med ett gummiband. TT boxades som aldrig förr och drog i det där gummibandet som vi aldrig hade gjort något annat. För varje omgång drog den ena av oss lite hårdare i gummibandet så att den andre fick mjöksyra på två röda. Vilket ledde till att den andra av oss skulle "ge igen" omgången efter...
Det var fruktansvärt jobbigt,vilka idéer 08:er har.   = )


Efter träningspasset längtade jag bara efter min säng,längtade efter min skönhetssömn.
Tji fick jag igen,mina tänder hade börjat värka. Inte för att Åkan hade slagit mig utan för besöket hos tandläkaren.
Kände mig helt uppsvullen i munnen och hela ansiktet. Hur jag än försökte ligga på kudden så gjorde det ont.

När jag låg och vred i sängen och önskade att någon kunde slå mig i huvudet så jag somnade kom huvudvärken.

Det blev inte många timmars sömn.

Klockan ringde 05:45 och jag var nästan glad för att få gå upp,så jag slapp ligga på kudden med mitt onda huvud.

Cyklade en omväg till jobbet bara för att jag skulle få lite frisk luft. Det var knappt att jag kunde hålla i styret eftersom mina armar kändes som spaghetti.


Väl på jobbet insåg jag vilken helvetesdag det skulle bli. Visst vi skulle bara göra 3300 boxar men vi var endast tre stycken på packlinjen. Och 1500 portioner var av våran nya rätt  "Lax med västerbotten ost och potatisgratäng".  Den är verkligen jätte god men det är ett helvete att göra den.
 Vid 14 började vi med rätten och vi kom ifrån jobbet vid 17:20. Jag var så less så jag ville börja gråta. Min mage skrek efter mat och mitt huvud bultade. Min tänder värkte.

Kom hem vid 17:35,slängde ihop lite gröt som jag i princip åt i sömnen. Lyckades ta mig till sängen där jag slocknade. Vaknade upp nu, är fortfarande lika trött och det känns som mitt huvud är bredvid min kropp.
Nu ska jag ta mig en panodil,dricka en vattenflaska och sedan somna om...


Om man ska vara fin får man lida pin,har jag hört. Just nu frågar jag mig om det är värt det här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback