Mycket att se fram imot

Det har varit dålig uppdatering här på bloggen ett tag. Dåligt av mig.
Men det har varit riktigt mycket nu ett tag. Sjukt mycket att göra på jobbet, har åkt direkt till träningarna varje dag i princip. Och i onsdags var vi i Happis och spelade mot något finskt lag. Vi vann finnkampen,vilket var skönt.
Jag gjorde mitt livs snyggaste assist. Passade bollen till Hanna,men jag uppfattade inte riktigt att sargen var så nära mig. Så i fullfart rammar jag sargen och när jag ligger med benen upp i luften och funderar på hur jag ska ta mig upp igen hör jag att domarn blåser av. Jaha,tänkte jag,snällt av domaren. Men när jag väl lyckades resa på mig insåg jag att det hade blivit mål.
Vi filmar alltid alla matcher vi spelar men just denna match filmade vi inte. Hade gärna velat se min vurpa igen...


Nästa vecka kommer bli en lång vecka.
Börjar jobba redan imorgon men söndagar är ganska sköna att jobba. Vi är bara två som jobbar och det är tyst och lugnt. Inga maskiner eller annat som är igång.  Vi fixar bara till lite god mat till svenska folket.


Seriepremiär nästa lördag. Det ska bli riktigt skönt att det äntligen sätter igång. 
Försäsongen har känts fruktansvärt lång. Det ska bli skönt att spela på allvar.
Efter premiären ska vi fira vinsten,finns inget annat än vinst i premiären mot Skellefte.
Längtar till lördag redan nu. Kommer bli skönt att veta att det här jobbiga veckan äntligen är över...


Efter premiären är det bara en fem dagar kvar tills pappa kommer.
En hel helg med bara Pappa,helt otroligt underbart. Och helgen efter att pappa varit här så får jag träffa Mamma,Pappa och Thorebror när dom kommer ner till Göteborg för att se oss lira.
Helt sjukt underbart!!!


Att gå omkring och le inombords är nog det absolut bästa som finns.
När allt känns perfekt ingenting är svårt. Den känslan är nog aboslut den bästa som finns.
Men som vanligt är den inte speciellt långvarig.


Lycka:

"En känsla som beskriver ett sinnestillstånd såsom en glad person kan hoppa omkring, medan en ledsen person kan ligga ner på marken och gråta. Exempel på känslor är glädje, ilska, rädsla, lycka, empati."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback