Livet på luckan

Yttligare än vecka har gått och nu är snart den jobbiga grundutbildningen slut! Sista prövningen blir nu i helgen. Baskermarschen!
Vi har ett par mil att averka!
Är ganska nervös,eftersom jag måste hålla reda på min ganska galna grupp. En härlig blandning mellan fysmonster och mindre vältränade.
Jag har haft ett antal vredesutbrott på dom i veckan,gillar inte att skrika på dom. Men frihet under ansvar funkar inte riktigt,så det har blivit hårdare tag i veckan. Argögonen har åkt fram,funkade riktigt bra.
Fast dom är väldigt duktiga om dom vill,så det ska nog inte bli några problem.
Våra befäl har också fått utbrott,sängarna var lite dåligt bäddade när vi hade gått ifrån kasern.
När vi kom tillbaka var det en lapp fast tejpad på golvet där det stod:
"Ni måste bädda sängarna när ni lämnar kasern"¨
Vi förstod vad som väntade,när vi öppnade dörrarna såg det ut som fan. När vi höll på att fixa iordning kommer Fänrik Oskarsson in med ett hånflin på läpparna och frågade om vi bäddade sängarna!
Makt är roligt ibland,eller hur Oskarsson!

Igår blev det utgång,hela understödsplutonen plus några andra tattarplutoner ifrån I19 var på puben p och kollade på fotbollsderbyt mellan AIK och DIF. Det var en galen stämning,kan lätt bli så när är för många stridpittar ifrån span och puckade pansarskytte soldater. Det går inte riktigt ihop,blir för mycket helt enkelt. Men inga slagsmål denna kväll,spaning brukar klara sig själva på sin våning. Kamratuppfostrantror jag det kallas! =) 
Vi dansade och sjöng till Magnus Uggla. Span gick sin egen väg som vanligt och sjöng sin visa.

"Jag ska dö för mitt land med en ak5 i min hand. För vi är ett span förband!"

Dom är verkligen coolast på i 19. Herregud!

Många shoots,cosmopolitans och öl senare drog vi oss hemåt.
Klockan 6 ringde klockan och det var dags för ett teoripass. Tapani och jag gled in genom dörren till lektionssalen satte oss längst bak,Löjtnanten tittade på oss och skrattade och sa:
Visst är det underbart med Lumpen!  Vi gjorde inte många knop på förmiddagen.


Annars har det varit ganska mycket lök den här veckan. Riktigt gött!
Har fortsatt med mitt lastbilskörkort.
Vilket är ganska slapp,bara glida omkring i lastbilen hela dagarna och lyssna på musik och ha det gött.
Vi har riktigt kul i våran bil,kanske för att det är en skön besättning.
Mr dödssvartsrockare Stålenhag och Mr snowboard Tapani!

På söndag är det baskercemoni och grundutbildningen är slut! Så underbart!


 Lite lökande efter maten!

 Såhär kan det se ut när orkanen Nilsson/Oskarsson har dragit fram.

 Mina chaffispolare Mr Svartrock och Mr Snowboard


  Om det är något vi är bra på är det löka.


 Det gäller att ha rätt truckermusik,så man kan sjunga med.

 Stålenhag visar sin seriösa sida
 

 Truckerhumor
 
 I veckan hann jag även tabort allt hår på Warberg,mycket hår blev det.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback