Spunk

Idag fick mitt tålamod testas både en och två gånger. Jag har världens tålamod på jobbet när det gäller barnen på dagis eller Joacim och Greta. Då är jag lugn som en filbunke om det skulle uppstå problem.
Men på Willys när det är folk som inte kan hantera sin kundvagn,när folk står ivägen,eller bara är irriterande då kan jag få spunk.
Varför parkerar alla människor sina kundvagnar mitt i gången,varför står alla och väljer vilket mjökpaket dom ska ta i tio minuter?
När jag väl har lyckats kryssa mig fram till kassan,ja då är det ett äldre par med sin medelålders dotter före mig. Tänker det går ändå hyffsat fort trots att dom hade handlat upp hela Willys. Gick det fort? Nej,det skulle krånglas med 25 rabattkuponger,nähe så gällde inte en rabattkupong,då skulle dom dividera i det för att sedan lägga bort varan! Och så höll det på. Jag såg hur kön bredvid mig minskade trots att det var 7 personer i den kön. Jag såg hur våra kö blev längre och längre. Tillslut lyckades tanten och farbrorn betala och försvinna därifrån. Såg verkligen hur irriterad kassörskan var.
Ibland så undrar man hur folk tänker? Orkar man ens tjaffsa om såna saker som rabattkuponger? Jag ska inte bli så när jag blir gammal.

Kommentarer
Postat av: Walentin

najs!



http://walentin.blogg.se/

Träning, kost & livet

2009-09-06 @ 20:03:35
URL: http://walentin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback