Det var så nära

Såhär sa min bror till sportradion efter den tredje förlusten i Elitserien. Tyvärr har laget inte kunnat ta många poäng i årets Elitserie.

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&id=1453856

(Gillar Johans förklaring,"vi går ut med klambarna på")


IFK ledde över Sandviken,i 66 minuten stod det 3-3,i 90 minuten stod det 6-3 till Sandviken.
Det var så nära för IFK att ta poäng,men som oftast när ett bottenlag i kamp är påväg att ta poäng kommer psyket in. 
Otroligt tufft läge för IFK just nu,när till och med min kära mormor säger att det blir tufft att hänga kvar.
Mormor hejar alltid på Johan och mig,oavsett hur dåliga vi är i en match så är vi alltid bäst på plan. Iofs sa hon efter en match för ett tag sedan:
" Åh Johan då,han slog en passning rätt till en Hammarbyspelare och naturligvis så gjorde han mål. Hur tänkte han där? Han måste fått blackout! Men Anders Lindén han slog en ännu värre pass till en Hammarbyspelare som det blev mål på,den var så snygg passad att man kunde tro att det var meningen! Johans var nog meningen som en rensning, men Anders pass,den var katastrof!"
Så mormor tyckte tillslut att indianaren inte var ett så stort misstag,han hade varit jätte duktig i övrigt som hon sa.
Nu har som sagt även hon insett hur illa det är ställt
Väldigt tråkigt för Motala, både som stad och på det sportsliga stadiet om IFK åker ut.
Det är tråkigt att pengar kan styra så mycket. IFK:s ekonomi är inte i närheten av klubbar som Sandviken,Edsbyn eller Västerås,så det finns ingen möjlighet för IFK att ta dit klasspelare som de andra klubbarna,någon hall finns det inte heller några pengar till. Och en hall måste man ha i framtiden om man ska kunna hänga med dom stora klubbarna.
Men i IFK finns det något annat,som alltid har gjort att klubben har klarat sig igenom alla svårigheter,och det är ett IFK-hjärta. Alla spelare och ledare ger allt till klubben.
Något som IFK alltid har varit bra på är att fostra talanger. Nästan varje år finns en eller några spelare representerar Sverige i U-landslagen,det är väldigt bra för att vara en så liten klubb och ganska få utövare i klubben.
Nu senaste var David Brodén som spelade hem ett VM-silver till Sverige,idag faktiskt.
Jag har än inte gett upp hoppet om IFK utan hoppas verkligen att dom kan spela till sig en plats i Elitserien även nästa år. Dom har ju trots allt spelat i i Elitserien i 30 år.
Om inte,så hoppas jag att Johan kan flytta på sig,fixa ett kontrakt i någon annan klubb. Jag tror på Johan,han är om han vill en av Sveriges bästa backar. Det visade han förra året när han vann bollen på egen planhalva och åkte slalom igenom hela Edsbyn och satte upp bollen i nättaket. Ett klassmål ifrån min bror. Jag tror att han skulle utvecklas om han gick till en annan klubb,få en annan syn på saker och ting och utvecklas ännu mer. Som Pelle Fosshaug sa: " Det är inte bra för sitt eget spel att vara i samma klubb hela livet"
Och i dom bästa av världar så tycker jag att Johan skulle spela i Sandviken under Ola Grönberg,som "faktiskt" fick ranson på min kära bror och fick honom att våga och fick honom att inse hur bra han var.
För jag tror att Johan kan bli hur bra som helst med rätt förutsättningar och om något(någon kan hjälpa honom så tror jag på Ola och Sandviken.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback