yttligare två dagars jobb

Den här veckan har jag fått jobba två dagar,än så länge,båda dagarna på dagiset Laxen. Där jag även var förra veckan,vilket känns skönt eftersom man får lära känna kidsen.
Eftersom det är ett helt nytt dagis så får vi nya leksaker och grejer hela tiden. Igår agerade jag montör,vilket gjordes med framgång efter ett tag iaf. Satte ihop en ruschebana,det var många skruvar och delar som skulle sättas ihop. Efter ett par psykbryt och efter att jag lyckats lura iväg alla barn som ville vara med och snickra var den klar! Och vilken framgångssaga det blev,eftersom barnen älskar ruschebanan!
Omåttligt populär blev jag,eftersom jag kom med nya presenter till kidsen hela tiden. Igår lyckades jag trolla fram;
Ruschebana
Barnvagnar
Bobbycars
Byggklossar

Kidsen blir lugnare och lugnare ju längre tiden går,kidsen blir mer och mer vana vid att vara på dagis. Fast ibland sätter skrikkören igång.
Men att vara dagisfröken är precis som att vara ledningsplutonchef.
Man städar efter maten när kidsen sover middag,man tröstar kidsen när dom är ledsna,man leker med kidsen i snön,man styr upp saker och ting så kidsen inte behöver oroa sig så mycket och man hjälper dom till personlig utveckling och mognad! = )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback