Sol

Grattis Jue,kul för dig att få åka till Swiss och lira lite bandy!
Stolt över dig!

Ännu en dag med sol,vilket är underbart såklart. Eftersom jag tillbringar de mesta dels av mina dagar ute så har mina fräknar börjat komma fram på näsan. Mycket charmigt.

Man blir oftast väldigt glad av att jobba med barn,med vissa undantag såklart.
Dom är väldigt bra på att filura,men ibland blir det för mycket i huvudet på dom. Och ett uttryck som ofta sägs är:
"Ojoj,nu fick jag laxar i huvudet"
När en tvååring säger det är det väldigt sött.
En sak jag har funderat på är varför man sjunger när man gungar?!
Det gjorde jag när jag var ett litet kid och det gör dom än idag.
Men idag mår jag mer illa när jag gungar,dessutom är det mycket svårare att få plats i gungan.
När man gungar med ett barn så måste man oftast gunga med dom andra barnen. Vilket inte gör mitt balanssinne rättvist och gör att jag får kramp i mina ben. Men vad gör man inte för lite glädje.
En annan sak som är ganska sjuk,är att alla ramsor och sånger man sjöng när man var liten,som jag säkert inte har sjungt på tio år,kommer jag ihåg idag när vi sjunger dom. Hjärnan är rätt otrolig!

Och det är kul att se den glädjen kidsen visar när dom får sjunga dom här "dagislåtarna"

Ska ta och glida iväg och hämta mina chinosshorts som jag har beställt ifrån HM,i typ mars, men dom har varit restade så äntligen har dom kommit. Den som väntar på något gott. :)


Kommentarer
Postat av: Juepue

Tack så mkt Thore! <3 Givetvis måste du komma och hälsa på alplandet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback