En dag med J.

Idag var J äntligen frisk. Lillen har varit sjuk länge,och idag fick jag vara med honom hela dagen då jag var med honom i skolan! En dag med J är sig aldrig lik och idag har vi skrattat en hel del. Eftersom han var på strålande humör,han är även väldigt kärleksam.
Här är några av dom sköna citat ifrån dagen.
J berättade att han och hans pappa skulle åka till Stockholm och kolla på Monster Trucks. Då sa jag att jag tyckte att det var orättvist att jag inte fick se några coola bilar. Då går han fram till och drog mig över kinden och sa:

"Du åkte till Stockholm utan mig,så du ska inte vara ledsen,jag säger till innan jag åker och sen när jag är borta,jaa då kan du ju vara med Greta istället." =)
Kunde ju inte hålla mig för garv.

Vi sitter och kollar i en faktabok om rymden,J har läst den en gång och frågar pekar på en planet och frågar vilken det är,jag säger att jag inte riktigt vet då säger han:
" Meeeeen Sofia,du är min fröken och inte kan att det där är Venus är du knäpp eller!!"

När vi står och väntar på bussen,det är en hästhage bredvid busshållsplatsen. J sitter på huk och klappar den lilla vita hästen. När hästen biter tag i J:s jacka och håller på att dra in J i hagen. Jag hinner ta tag i honom hästen släpper taget. J blir lite rädd och jag säger att hästen bara ville busa med honom.
J böjer sig framåt tittar hästen i vitögat och säger:
"Nu trodde du allt att du var rolig va"

Sen kommer vi in till stan och ska gå till Mc donalds. Då vill J leka stridsfordon,han ska vara vagnschef.  Jag har lärt honom alla kommandon som vagnschefen använder. Jag är förare.
J går omkring och skriker,halt,framåt,vänster,höger. Och när jag inte går som han säger skricker han GIVAKT!
Folk måste trott att vi var galna! ;) Men man måste bjuda på sig själv!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback