Work work

Den här veckan har gått snabbt,det är redan onsdag,vilket i praktiken innebär att det i princip är helg.
Har varit en rolig dag på jobbet,jag gillar min arbetsplats. Barnen är snälla och gosiga,nästan jämt,och idag fick sjukt god mat! Maten är nästan det bästa på hela dagarna,här är det inget uppvärmt tjaffs,utan våra två kockar lagar mat ifrån grunden! Idag fick vi laxlåda,riktigt gott! 
Imorgon öppnar jag,vilket innebär att jag måste gå upp kl 05:00,det är inte okej att gå upp så tidigt! Men då är det skönt att man får ta sovvilan med barnen. ;)
Eller kan man göra som jag gjorde häromveckan. Då var det ett barn som hade hosta och hade vaknat efter bara en liten stund. Det var bara lilltjejen vaken och dom andra var på rast,så jag tänkte att jag skulle sätta mig en stund i hängmattan med barnet så att hon blev lugn igen. Bara det att det var lite "för" lugnt i hängmattan,vilket gjorde att både jag och lilltjejen somnade. När dom andra fröknarna kom tillbaka sov alla barn plus att lilltjejen som låg i min famn och jag sov i hängmattan,det tyckte dom var jätte kul så dom föreviga ögonblicket med kameran och det sitter nu uppe på anslagstavlan i korridoren där föräldrarna kan se vad vi pysslar med om dagarna! Vi ger verkligen om tanke och värme till våra barn! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback